پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228858
اقدام آمريکا مشروعيت بخشي به اشغال فلسطين است
تاریخ انتشار : 1396/09/18 08:55:27
نمایش : 1639
نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد، اشغال فلسطين را ريشه تمام بحران هاي منطقه دانست و گفت که اقدام آمريکا در باره بيت المقدس تلاش براي مشروعيت بخشيدن به اشغالگري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامعلي خوشرو روز جمعه در جلسه مجمع عمومي اين سازمان با موضوع «فرهنگ صلح»، از گزارش دبيرکل سازمان ملل متحد درباره اجراي قطعنامه پيشنهادي ايران با موضوع «جهان عليه خشونت و افراطي گري» تشکر کرد.

وي همچنين خواستار توجه همه دولت ها به نتايج و عواقب عملکردشان بر وضعيت شکننده صلح در جهان شد و با تقبيح تلاش برخي کشورها براي مشروعيت دادن به اشغالگري، اشغال سرزمين فلسطين را ريشه تمام بحران ها در منطقه دانست.

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد تصريح کرد: هر گونه تلاش براي انکار حقوق لاينفک مردم فلسطين، از جمله در خصوص شهر مقدس قدس و بويژه مسجدالاقصي صرفا باعث وخامت بيشتر اوضاع خواهد شد.

خوشرو به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي از سوي امريکا و برنامه امريکا براي انتقال سفارت خود به شهر قدس را به شدت محکوم کرد و با اشاره به تحت اشغال بودن قدس، تلاش امريکا براي تحکيم اين وضعيت را غيرقانوني دانست.

وي اين اقدام را همچنين نشان دهنده سياست هاي منافقانه و مزورانه امريکا در مورد صلح و ثبات در خاورميانه و بي توجهي امريکا به اصول اساسي حقوق بين المللي و حقوق مردم فلسطين در راستاي حمايت از رژيم صهيونيستي دانست.

نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد تاکيد کرد: جامعه بين المللي، ايالات متحده امريکا و رژيم اسرائيل را مسئول همه عواقب خطرناک اين اقدام غيرمسئولانه و غيرقانوني مي داند.

خوشرو تصريح کرد: در طول تاريخ هيچ گاه اشغالگري و صلح با هم جمع نشده اند و در قضيه فلسطين نيز تا زماني که اشغال فلسطين ادامه دارد، هيچ صلحي ممکن نخواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به اينکه برخي کشورها تحريم و اعمال زورمدارانه را به ديپلماسي و گفت وگو ترجيح مي دهند، رفتار و گفتار اين کشورها را باعث تقويت افراطي گري و تضعيف فرهنگ صلح و مدارا دانست.

سفير ايران با اشاره به شکست هاي اخير داعش و گروه هاي تروريستي در سوريه و عراق، آن را نقطه عطفي تاريخي براي صلح در منطقه دانست که نتيجه شجاعت و پايداري مردم و دولت سوريه و عراق است.

خوشرو هشدار داد: برخلاف اين شکست هاي نظامي؛ ايدئولوژي و شبکه توليد کننده داعش هنوز زنده است و تا زماني که جهان از ايدئولوژي تکفيري که منبع الهام داعش و گروه هاي تروريستي مشابه پاک نشود، هيچ پيروزي نهايي عليه داعش و تروريسم قابل تصور نخواهد بود.

مهر
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html